ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΙΑΡΧΟΥ: Από τα πάθη και τις ίντριγκες στις δωρεές και τις αναπλάσεις

Το Ίδρυμα έδωσε 566 εκ. για τη μεταμόρφωση του Φαληρικού Δέλτα αλλά στην επένδυση αυτή δεν λείπουν οι πολέμιοι που θεωρούν ότι τα κτίρια 60.000 τετραγωνικών μέτρων καταστρέφουν το πράσινο

Φίλιππος Νιάρχος.
Σπύρος Νιάρχος.
Το βιβλίο της ιστορίας των Νιάρχων ξεκίνησε να γράφεται πριν από 90 χρόνια περίπου από τον μεγιστάνα των θαλασσών, Σταύρο Νιάρχο. Οι σελίδες του ήταν γεμάτες με πάθη, ίντριγκες, μια ομηρική επιχειρηματική κόντρα με τον «αιώνιο» αντίπαλό του, Αριστοτέλη Ωνάση, έξι γάμους, δικαστικές διαμάχες και μια «χρυσή αυτοκρατορία» που μέχρι τον θάνατο του ιδρυτή της, το 1996, άγγιζε τα 10 δις δολάρια.
    «Συγγραφείς» πλέον της ιστορίας της δυναστείας είναι οι τέσσερις διάδοχοί του.

ΑΔΕΛΦΟΙ ΤΣΑΒΛΙΡΗ: Σε επικίνδυνες αποστολές οι κυρίαρχοι των ρυμουλκών

Οι ανελκύσεις ναυαγίων, η κρίση στον κλάδο, το πολύκροτο διαζύγιο που σημάδεψε την οικογένεια, η ρώσικη συνεργασία και οι ισχυροί φίλοι

Πριν από λίγες μέρες, το μεσημέρι της 4ης Ιουλίου από τον ασύρματο του πλοίου μεταφοράς LPG, «DP Proteus», το οποίο ήταν φορτωμένο με αέριο βουτανίου, δινόταν σήμα κινδύνου. Στο πέρασμά του από τη Σιγκαπούρη στη Ζέντζγιανγκ, 265 ναυτικά μίλια από την ακτή, λόγω σφοδρής θαλασσοταραχής έχασε την προπέλα του.

    Δεν πέρασαν παρά μερικά λεπτά και ένα από τα ρυμουλκά της «Tsavliris Maritime Corp» των αδελφών Νίκου, Ανδρέα και Γιώργου Τσαβλιρη (φωτο) έσπευσε στην περιοχή προς βοήθεια.
    Εδώ και 40 χρόνια άλλωστε, από τότε που ο πατέρας τους,

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΑΣ: «Έσβησε» ο μαχητής της φωτιάς

Το σκληρό καθήκον λύγισε 
το σωτήρα του μικρού Ανδρέα 
στο σεισμό του Αιγίου

Ο ηρωικός πυροσβέστης Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος το 1995 είχε σώσει τη ζωή του 12χρονου Ανδρέα Μπογδάνου που είχε εγκλωβιστεί στα συντρίμμια του μεγάλου σεισμού στο Αίγιο, άφησε την τελευταία του πνοή βυθίζοντας το Πυροσβεστικό Σώμα στο πένθος.

ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ στεγνώσουν τα δάκρυα για το θάνατο του αξιωματικού Κωνσταντίνου Καστρή, μία εβδομάδα νωρίτερα, κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς στο Βαθύ Λακωνίας, η καταπόνηση λόγω των ατελείωτων ωρών εργασίας λύγισε τον 54χρονο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής, Παναγιώτη Νίκα.

ΕΡΕΥΝΑ: Η μεγάλη μάχη για τα χρυσοφόρα σκουπίδια

Ποιες εταιρείες θα κονταροχτυπηθούν για το 1,5 δις ευρώ που αναμένεται να αποφέρουν τα τέσσερα εργοστάσια διαχείρισης απορριμμάτων

Παρόλο που οι κοινοπραξίες που θα κονταροχτυπηθούν για τα έργα θα σχηματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, εφόσον καθοριστούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες και αποσαφηνιστούν οι όροι του διαγωνισμού (π.χ. εάν θα γίνει ένας ή περισσότεροι διαγωνισμοί), πρέπει να θεωρείται βέβαιο το ενδιαφέρον των δύο γαλλικών κολοσσών διαχείρισης απορριμμάτων και νερού, της Veolia και της Suez, με τους Έλληνες συμμάχους τους, τη Marfin του ομίλου Βγενόπουλου και την ΙΝΤΡΑΚΑΤ του ομίλου Κόκκαλη.

Η επιστροφή από τη Λιβύη του Γιώργου Μπατατούδη

Στην Ελλάδα βρίσκεται ο Γιώργος Μπατατούδης, ο οποίος τα τελευταία χρόνια είχε καταφύγει στη Λιβύη μετά τις καταδικαστικές αποφάσεις σε βάρος του.
    Ο πρώην πανίσχυρος επιχειρηματίας και μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ βρισκόταν στην Τρίπολη της Λιβύης, αλλά μετά τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις με τους επαναστάτες που επιδιώκουν την ανατροπή του καθεστώτος Καντάφι, διέφυγε προς Ντουμπάι απ’ όπου έφτασε στην Αθήνα.
  
Ο Γιώργος Μπατατούδης, δεν κινδυνεύει πλέον με σύλληψη, καθώς παρά το γεγονός ότι ήταν φυγόδικος, το δικαστήριο αποφάσισε την αναστολή της εκτέλεσης ποινής ως τις 9/5/2012. Εκείνο που εκκρεμεί για τον Μπατατούδη είναι η απαγόρευση εξόδου από την Ελλάδα, περιορισμό που ήδη είχε κινήσει τη διαδικασία για την άρση του.
    Πέρσι τον Ιούνιο είχε προηγηθεί η σύλληψη του πρώην μεγαλοεπιχειρηματία, ο οποίος είχε αφήσει το στίγμα του στο Χρηματιστήριο, στο ποδόσφαιρο, αλλά και στα media. Όπως είχε γίνει γνωστό τότε, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα κινούσε τις προβλεπόμενες διαδικασίες

Ο Μίνως Κυριακού «χτίζει» νέο στόλο

Το ναυπηγικό πρόγραμμα - μαμούθ του προέδρου του ΑΝΤ1

Μπορεί ο Μίνως Κυριακού να δραστηριοποιείται έντονα στα media με τον ΑΝΤ1, να κάνε συμφωνίες με τον Μέρνταχ για το Fax TV στη Σερβία, να κλείνει τη μία δουλειά μετά την άλλη σε διάφορους τομείς, όμως παραμένει πάντα ο εφοπλιστής Κυριακού. Ο οποίος συνηθίζει να ταράσσει τα νερά της ναυτιλιακής αγοράς, είτε με τις πωλήσεις πλοίων, είτε με τις συνεχεία ναυπηγήσεις νεότευκτων υπερδεξαμενόπλοιων, όπως τώρα.

    Οι εταιρείες του Athean Sea Carries και Athenian Tankers, παραλαμβάνουν το ένα πλοίο μετά το άλλο, και διαχειρίζεται σήμερα τέσσερα νεότευκτα
υπερδεξαμενόπλοια VLCC, ενώ επεκτείνει τον στόλο του με την ναυπήγηση οκτώ συνολικά νέων πλοίων.

Το big deal του Δημήτρη Μελισσανίδη στην Αίγυπτο

Η Aegean εξαγοράζει τις εγκαταστάσεις και το operation της ExxoMobil

Πρώτα το Γιβραλτάρ, το Χιούστον και η Σιγκαπούρη, μετά ο Παναμάς και τώρα η Αίγυπτος. Νευραλγικές περιοχές - «κάστρα» της παγκόσμιας αγοράς των καυσίμων που πολιορκούνταν σθεναρά από διεθνείς κολοσσούς, υποκλίνονται το ένα μετά το άλλο στην Aegean Marine του Δ. Μελισσανίδη.

Σκάνδαλο στη Βεύη αγωγές Κοπελούζου

Ο «κρυφός» όρος που τον έθεσε εκτός διαγωνισμού και η προσφυγή στο ΣτΕ

Γκάφα ή μεθόδευση; Τι συμβαίνει με τον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση του λιγνιτωρυχείου της Βεύης; Τα στοιχεία που έρχονται στο φως, αποκαλύπτουν μια σειρά από παράτυπες και ενδεχομένως παράνομες ενέργειες, πάνω στις οποίες στηρίχτηκε ο αποκλεισμός της εταιρίας του Δημήτρη Κοπελούζου (και άλλων εταιριών), που έχουν την οσμή σκανδάλου, το οποίο φτάνει μέχρι το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Μια προσθήκη ενός όρου από το «παράθυρο» και η μη τήρηση της διαδικασίας που είχε προαποφασιστεί για την διεξαγωγή του διαγωνισμού, δημιουργεί ένα θολό τοπίο, γύρω από την επένδυση.

Τρία χρόνια έρευνας του Άρη Σπίνου έφερε στο φως το σκάνδαλο Λαυρεντιάδη – Proton

ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Ο δημοσιογράφος Άρης Σπίνος.
Τα δεκάδες δημοσιεύματα που είδαν το φως της ενημέρωσης για περισσότερο από δύο μήνες είχαν ως αφετηρία την δημοσιογραφική έρευνα του Άρη Σπίνου που στο σύνολό της, με έγγραφα – ντοκουμέντα έχει καταθέσει στην Εισαγγελία Αθηνών. Πρέπει φυσικά να αναφέρουμε ότι κανένα μέσο μαζικής ενημέρωσης, πλην της εφημερίδος Αυριανής δεν είχε δεχθεί να δημοσιεύσει το παραμικρό αν και αρκετοί γνώριζαν μέρος αυτής της έρευνας. Οι δημοσιεύσεις από την εφημερίδα Ελευθεροτυπία, που έγιναν για τους λόγους που γνωρίζει η εκδότρια αυτής Μάνια Τεγοπούλου, σταμάτησαν, αφού δεν έχει στη διάθεσή της κανένα άλλο έγγραφο πλην αυτών που δημοσίευσε. Ο φάκελος που έχει κατατεθεί στην Εισαγγελία από το δημοσιογράφο περιλαμβάνει περισσότερες από 1.000 σελίδες,
μεταξύ των οποίων υπάρχουν πορίσματα της υπηρεσίας ξεπλύματος μαύρου χρήματος όπως και δεκάδες υπηρεσιακά σημειώματα στελεχών της εποπτικής αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος όπου επεσήμαναν τις ύποπτες διαδρομές χρήματος του Λαυρεντιάδη.
Η εφημερίδα Deal.
Η εφημερίδα Αυριανή.
Μόνο η εβδομαδιαία οικονομική εφημερίδα Deal και η ημερήσια εφημερίδα Αυριανή έκαναν αναφορά στην έρευνα του δημοσιογράφου. Δεν έχει σημασία φυσικά το γεγονός ότι δεν αναφέρθη η πηγή αλλά ίσως θα πρέπει να διερωτηθούμε γιατί τρία ολόκληρα χρόνια κανένα ΜΜΕ δεν δεχόταν να γράψει ή να πει το παραμικρό. Ίσως αν ανατρέξουμε στις ολοσέλιδες διαφημίσεις αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που κατά καιρούς έβλεπαν το φως της δημοσιότητας στον ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο αλλά και τα δεκάδες τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ της Τράπεζας που παρακολουθούσαν ανυποψίαστοι οι ακροατές, ίσως βγάλουμε το συμπέρασμά μας.

37.000.000 ευρώ πλήρωσε η ΕΡΓΟΣΕ για... ανεκτέλεστες εργασίες!

ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΥ

- Κι όχι μόνο κουκούλωσαν το σκάνδαλο, αλλά απέλυσαν και τον υπάλληλο που το κατήγγειλε! - Ώρα να επέμβει και εδώ ο Εισαγγελέας

    Τον τελευταίο καιρό πολύς λόγος γίνεται για τα 37.000.000 ευρώ που βγήκαν από το ταμείο της ΕΡΓΟΣΕ και κατευθύνθηκαν στις τσέπες του εργολάβου για να πληρωθούν εργασίες που δεν είχαν εκτελεστεί, καθώς και για μη ώριμες εργασίες.
    Το σκάνδαλο αφορά την εργολαβία για την κατασκευή της μεγάλης σήραγγας στο όρος Όρθυς, μήκους 7 χιλιομέτρων. Την 21-4-2007 υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής της, έναντι ποσού 209.726.000 ευρώ, προ ΦΠΑ, και προθεσμία περαίωσης την 21-4-2011. Τον Μάρτιο του 2010 ο εργολάβος διέκοψε το έργο προβάλλοντας διάφορες απαιτήσεις.

2,5 δις ευρώ απέφεραν τα διόδια

«ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΑ» ΕΣΟΔΑ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ… ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ

Παρά το κίνημα «δεν πληρώνω» και την μείωση της κίνησης στους δρόμους λόγω της ακρίβειας της τιμής της βενζίνης τα έσοδα στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα

    Από διόδια, καλά πάμε. Από δρόμους όμως; Μπορεί τα έργα να έχουν παγώσει στους περισσότερους υπό κατασκευή οδικούς άξονες, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με την είσπραξη του αντιτίμου από τις κατασκευάστριες εταιρίες. Οι οποίες, έχουν βγάλει, μέσω της είσπραξης διοδίων, έσοδα που πλησιάζουν τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα «αγκάθια» στον δρόμο της αύξησης κεφαλαίου της HOL

ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ ΤΩΝ 8,8 ΕΚ. ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ

Το θετικό πρώτο τρίμηνο που παρουσίασε ως προς τα οικονομικά της μεγέθη η HOL του Σωκράτη Κόκκαλη, αποτελεί το… διαβατήριο κατά πολλούς για την επίσπευση της διαδικασίας της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά 43,3 εκατ. ευρώ, καθώς η ανάγκη για ενίσχυση με «φρέσκα» κεφάλαια είναι μεγάλη, όπως άλλωστε και για τις περισσότερες εισηγμένες. Τόσο για να μπορέσουν να αποπληρώσουν παλαιότερες υποχρεώσεις τους, όσο και για να υλοποιήσουν το επενδυτικό τους πλάνο.

Το βατερλώ των Γάλλων της Credit Agricole

ΘΡΙΛΕΡ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ

Σε… βατερλώ εξελίσσεται η επένδυση των Γάλλων της Credit Agricole στην Ελλάδα, προκαλώντας πληθώρα ερωτημάτων για το μέλλον της Εμπορικής Τράπεζας στη χώρα μας. Αυτό που προκαλεί πραγματικά απορίες είναι πώς μια τράπεζα, με μερίδιο αγοράς 11,5% όταν εξαγοράστηκε, σήμερα να «ακροβατεί» στο 5%, κάτι που μάλλον είναι πρωτοφανές για τα τραπεζικά δεδομένα, όσο κι αν η οικονομική κρίση έχει κλυδωνίσει το τραπεζικό σύστημα.