Tου Κ. Αϊβαλιώτη, Βουλευτή Β΄Αθηνών - Εκπροσώπου ΛΑ.Ο.Σ.
Τις τελευταίες 10 μέρες βλέπω ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον διεθνών ΜΜΕ για τις απόψεις του ΛΑΟΣ, σχετικά με τα τρέχοντα σοβαρά ζητήματα. Η «DEUTSCHE WELLE», το γαλλικό «CANAL+», το μεγάλο διεθνές δίκτυο «RUSSIA TODAY», το επίσης μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο «RTL» κ.α. έχουν στείλει συνεργεία και δημοσιογράφους στην Αθήνα το τελευταίο δεκαήμερο και μου πήραν συνεντεύξεις ως Εκπρόσωπο του ΛΑΟΣ. Κάθε συνέντευξη αρχίζει με την ερώτηση «αν η Ελλάδα θα αντέξει και αν η οικονομία της θα εκσυγχρονισθεί». Στις ερωτήσεις αυτές απαντώ λέγοντας ότι έφυγα από την Ελλάδα πριν 14 χρόνια για το Βέλγιο για να εργαστώ και έμεινα εκεί από το 1993 ως το 2007.Όταν γύρισα οριστικά είδα ότι οι υποδομές της σημερινής Ελλάδας καμία σχέση δεν είχαν με εκείνες του παρελθόντος και η χώρα μας έχει – μακράν – τις καλύτερες υποδομές της ΝΑ Ευρώπης, κάτι που δυστυχώς δεν διαφημίζει επαρκώς. Εξηγώ επίσης στους ξένους δημοσιογράφους ότι η Ελλάδα είναι η χώρα που διοργάνωσε τους ασφαλέστερους Ολυμπιακούς Αγώνες όλων των εποχών, κάτι που επίσης δεν διαφημίζει επαρκώς.
Άρα κάποιος ξένος επενδυτής μπορεί να είναι σίγουρος ότι στην Ελλάδα και ασφάλεια θα έχει και επαρκείς υποδομές. Στις υποδομές περιλαμβάνονται, φυσικά και κατεξοχήν, οι εφαρμογές της νέας, προηγμένης τεχνολογίας στις επικοινωνίες. Και σ’ αυτό το σημείο έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα εν σχέσει με όλες τις χώρες της ΝΑ Μεσογείου. Πρέπει να πω ότι με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι τέτοια κρίσιμα θέματα, η ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας στις επικοινωνίες, η ευρυζωνικότητα και τα συναφή ουδόλως απασχολούν την Ελληνική τηλεόραση γενικώς, η οποία, όμως, αφιερώνει ώρες επί ωρών σε άνοστα «ριάλιτυ» και σε βαρετούς εγχώριους ψευτοCELEBRITIES...
Όπως δεν απασχολεί τα Ελληνικά ΜΜΕ και ότι Έλληνες εφευρέτες δημιουργούν τα πάντα, π.χ. κατασκευάζουν καταπληκτικά σπορ αυτοκίνητα. Μιλάμε,μεταξύ άλλων , και για τον Έλληνα μηχανικό και επιχειρηματία κ. Γαλανάκη που κατασκευάζει απίστευτα οχήματα στην Ανάβυσσο και την Κερατέα. Και όπως βοήθησα να ξεμπλέξει ανάλογο πρόβλημα έγκρισης τύπου που είχε άλλος ένας Έλληνας εφευρέτης και δημιουργός αυτοκινήτων , ο κ. Γαγανέλης(που έχει πάρει άδεια από την PORSCHE και κατασκευάζει καταπληκτικά αυτοκίνητα-«ρέπλικες» της PORSCHE στην Κατερίνη εξάγοντας και φέρνοντας λεφτά στην Ελλάδα) έτσι και πάλι θα απευθυνθώ μέσω της Βουλής στον σοβαρό πολιτικό κ. Ρέππα για να βοηθήσει ως αρμόδιος υπουργός άλλον έναν Έλληνα που δημιουργεί. Με το ΠΑΣΟΚ έχω ιδεολογικές διαφορές, αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι όταν έθεσα στην Βουλή το θέμα της διάσωσης της παραπάνω Ελληνικής επιχείρησης με τις PORSCHE στην Κατερίνη, ο κ. Ρέππας και όλη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών κινητοποιήθηκαν μετά τις οχλήσεις μου.
Εχουμε ως χώρα άριστους επιστήμονες, ιδέες, εφευρετικότητα και δημιουργούμε πολλά ως λαός παρά το αργοκίνητο και βασανιστικό κράτος με την γνωστή, σαδιστική γραφειοκρατία . Είναι κρίμα που – ενώ έπεσαν τόσα χρήματα στα νέα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα όλα αυτά τα χρόνια – η Ελληνική προστιθέμενη αξία δεν έφτασε σε σοβαρό μέγεθος, ενώ εργοστάσια όπως π.χ. της «SIEMENS ΤΗΛΕΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ» στην Θεσσαλονίκη έκλεισαν.
Ακούμε συχνά για την ευημερία που μπορεί να φέρει η πράσινη ανάπτυξη. Αυτό είναι σωστό αφού η χώρα μας είναι υπερδύναμη σε αιολικό και ηλιακό δυναμικό. Ιδίως σε αιολικό δυναμικό ο Καθηγητής και Ακαδημαϊκός κ. Ζερεφός έχει πει στην Βουλή ότι το Αιγαίο είναι 1ο στον κόσμο με 2η – πολύ πίσω – την Χαβάη. Κι όμως, ούτε εδώ γίνονται γρήγορα βήματα, παρότι θα μπορούσε ο τομέας αυτός να οδηγήσει σε απογείωση της ανάπτυξης μας και σε πλούτο. Σε πλούτο όμως οδηγεί και ο τομέας των επικοινωνιών. Θυμόμαστε όλοι ότι π.χ. το 1990 έπρεπε να βάλεις μέσο και να περιμένεις 6 μήνες για να πάρεις μία γραμμή σταθερού τηλεφώνου. Με την κινητή τηλεφωνία τα αμέσως επόμενα χρόνια οι επικοινωνίες βελτιώθηκαν, έγιναν επενδύσεις, υπήρξε γρήγορη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, βρήκε δουλειά πολύς κόσμος, έσπασε το μονοπώλιο και υπήρξε ανταγωνισμός.Σήμερα ο ανταγωνισμός για παροχή ποιοτικότερης και φθηνότερης επικοινωνίας και η ενσωμάτωση νέων τεχνολογικών λύσεων δημιουργεί κινητικότητα στην Ελληνική παγωμένη οικονομία και αυτό συνεπάγεται διατήρηση θέσεων εργασίας και προσέλκυση επενδύσεων. Γι’ αυτό είναι σημαντικά τα ευρυζωνικά δίκτυα και οι προηγμένες τηλεπικοινωνιακές υποδομές.
Μ’ αρέσει να βλέπω πάντα το ποτήρι μισογεμάτο κι όχι μισοάδειο. Έχω δουλέψει αρκετά χρόνια στις Βρυξέλλες ως αρθρογράφος και ανταποκριτής κλαδικών εντύπων και τηλεοπτικών σταθμών και άκουγα πάντα το ανακριβέστατο δημοσιογραφικό απόφθεγμα ότι «είδηση είναι μόνο η κακή είδηση». Δεν το πίστεψα ποτέ, χώρια που είναι πεποίθησή μου ότι ο ορυμαγδός των κακών ειδήσεων και των σχεδόν «πολεμικών ανακοινωθέντων» των πρωινάδικων, μεσημεριανάδικων και βραδυνάδικων ευθύνονται σε σημαντικό βαθμό για την κυριαρχία της μιζέριας και της μαυρίλας που ζούμε.
Η Ελλάδα έχει περάσει απείρως δυσκολότερες καταστάσεις από τη σημερινή και επεβίωσε. Μια ματιά στην ταραγμένη Ελληνική ιστορία το αποδεικνύει. Με ρώτησε ένας φίλος αν προτιμώ τον Αχιλλέα ή τον Οδυσσέα ως ήρωα. Εκτός του ότι ο Αχιλλέας εθεωρείτο «αθάνατος» αλλά πεθαίνει τελικά, είχε και την γνωστή μοιραία φτέρνα, το ελάττωμα που τον πρόδωσε. Γι’ αυτό μεταξύ των δύο ηρώων προτιμώ αναμφισβήτητα τον Οδυσσέα που αντιπροσωπεύει αυτό που είναι ο Έλληνας: επινοητικός και έξυπνος, έχει μηχανισμούς αυτοπροστασίας και βρίσκει πάντα την λύση, παιδεύεται αλλά φτάνει στον προορισμό του, ενώ επιβιώνει κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Έτσι είναι και η Ελλάδα τα χιλιάδες χρόνια της ιστορίας της και είμαι αισιόδοξος ότι θα βγούμε νικητές και από αυτή την κρίση. Φτάνει να σταματήσουμε να βλέπουμε τις νέες τεχνολογίες σαν κάτι απόμακρο και σχεδόν «εξωτικό» αλλά σαν κάτι που πρέπει να το ενσωματώσουμε στην νέα σύγχρονη Ελλάδα που με συνευθύνη – όχι απλώς με συναίνεση – με συνευθύνη θα οικοδομήσουμε.