Εμπλοκή από την πρόθεση της Hochtief να πουλήσει 26,6% από το «Βενιζέλος»

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Καθυστερήσεις και προβλήματα στο στόχο της κυβέρνησης να παραιτηθεί η υφιστάμενη σύμβαση διαχείρισης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) αναμένεται να δημιουργήσει η πρόθεση της Hochtief να πουλήσει τη μειοψηφική συμμετοχή της στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
.Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Financial Times», ο γερμανικός κατασκευαστικός όμιλος έχει ξεκινήσει από τα τέλη Μαϊου τις διαδικασίες για τα έξι αεροδρόμια στα οποία είναι μέτοχος.
    Η Hochtief διαθέτει αυτή τη στιγμή το 40,1% του ΔΑΑ, το οποίο είναι σπασμένο σε δύο κομμάτια, 26,667% και 13,333%. Το 26,6% είναι αυτό που περιλαμβάνεται στο πακέτο προς πώληση. Το υπόλοιπο 55% ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο και το 4,9% στην οικογένεια Κοπελούζος.
    Η σύμβαση λήγει το 2026 και προβλεπόταν ότι στο μεσοδιάστημα θα γίνονταν οι συζητήσεις για την παράτασή της κάτι που περιλαμβάνεται και στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης μαζί με την πώληση κάποιου ποσοστού (δεν έχει διευκρινιστεί) από το 55%.

«Θέλει ρευστό»
    Η Hochtief Airport, που διαχειρίζεται όλες τις συμμετοχές της εταιρείας στα αεροδρόμια, έχει συγχωνευτεί με την ACS, ισπανικό κατασκευαστικό όμιλο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, οι Ισπανοί έχουν αλλάξει στρατηγική και δεν ενδιαφέρονται εδώ και καιρό για κατασκευαστικά έργα με τη μέθοδο της παραχώρησης, αλλά επιθυμούν να κεφαλαιοποιήσουν τις επενδύσεις τους.
    Οι κακές γλώσσες, πάντως, λένε ότι πρόθεση της Hochtief είναι να καλύψει μέρος του δανεισμού της. Στόχος είναι να εισπράξει από τα 6 αεροδρόμια (Αθήνα, Σίδνεϊ, Αμβούργο, Ντίσελντορφ, Βουδαπέστη και Τίρανα) 1,6 δις ευρώ. Παρόμοια προσπάθεια, πάντως, η οποία δεν ευοδώθηκε, είχε γίνει και το 2009.
    Την ίδια στιγμή η Fraport (Φρανκφούρτη και άλλα 11 αεροδρόμια) φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, εάν και εφ’ όσον ιδιωτικοποιηθεί ποσοστό του ΔΑΑ, αλλά τώρα με τα νέα δεδομένα ενδεχομένως να ενδιαφερθεί για το ποσοστό της Hochtief.
    Παρά τις εξελίξεις, πηγές του ΔΑΑ υποστήριξαν ότι «το να αλλάζει ένας μέτοχος δεν επηρεάζει σε τίποτα τη λειτουργία του αεροδρομίου ή την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων».
ΠΗΓΗ: kaythpena2011.blogspot.com